Programmering i full fart

Programmering är ett omtyckt ämne av flera elever. Därför valde vi att handleda några sjätteklassare i det ämnet. För de klasser som är intresserade av programmering kan ni anmäla ert intresse veckan ut till rektorn.
Det som händer då är att ni får en matta med tävlingsinstruktioner samt en plan. Barnen har uppskattat detta mycket.

Ett exempel är programmering med en robot. Medan roboten programmeras att gå från bokstav a till ö försöker eleverna under tiden säga allt som de kan komma att tänka på som börjar på den bokstaven. Eller tala om en gåta och kompisen låter roboten bilda det ordet.

Dessutom finns en "fantasimatta". Den går ut på att ett barn börjar berätta en saga; det var en gång ett troll...nästa person programmerar och fortsätter sagan utefter det som berättats osv ända tills sagan avslutas.
Kartan hitta skatten genom att berätta gåtor om en viss stad i Sverige.
Och mycket mer...boka en tid så vi kommer till just din klass!

Programmering 6
programmering 5